Özgürlük Harekatı Üyeleri

Şimdi şuan takip ettiğimiz hikayeye göre her birimiz aslında 2081 yılında Timmy Carter tarafından kurulmuş olan Özgürlük Harekatı üyeleriyiz. Asıl amacımız replikalar aracılığı ile geçmiş boyutlara ışınlanıp Western Industries’in önünü kesmek, öyle ki N.D departmanındaki Net Runner’lar bile bizi tespit edip yok etmek ile görevli. Bu denli özel bir görevimiz var, asıl soru neden görevimizi dahi hatırlayamıyoruz? Teorilerinizi yazın bakalım.

Benim teorim Western Industries’in bir ihtimal replikalar için bir çeşit önlem alabileceği yönünde, kim bilir belki de replikaları kullanırken farklı boyutlara yolculuk ettiğimiz takdirde her şeyi unutuyoruz. Bir diğer teorim ise yapılan T.M.D makinesinden kaynaklı bir teknik arıza sebebi ile olabileceği yönünde.

3 Beğeni

Size olayları IC ve OOC olarak iki farklı türde anlatalım;

IC
Replika bağlantınız gerçekleşti ve portaldan geçtiniz. Önceki kimliğiniz ve benliğiniz hakkında her şeyi hatırlıyorsunuz. Ancak amacınız zaten bunu belli etmemek. Eğer gelecekten geldiğinizi, bir portaldan geçtiğinizi gibi şeyleri söylerseniz ( kısacası rolden çıkarsanız ve kural ihlali yaparsanız ), Netrunner’ların ağına takılırsınız. Zamanda bir kırılma yarattığınız için Netrunner ( Ağ Gezginleri) sizi tespit eder ve simülasyondan dışarı çıkartılırsınız.

OOC
Amacınız replikaya bağlanıp o evrene uygun rol yapmak. Western Industries’in hareketlerini takip etmek ve engel olmaya çalışmaktır. Eğer rol içerisinde “gelecekten geldim”, “Özgürlük Harekatının bir üyesiyim olacakları engellemem lazım.” tarzı cümleler kullanırsanız bu rolden çıkmak sayılır. Bu yüzden Netrunner’lar yani yetkililer tarafından cezalandırılırsınız. Karakterinizin ana amacı gittiği evrene göre rol yapmak çünkü o evrene ayak uydurup, olacak olayları takip edip, olacakları engellemek için gönderiliyorsunuz.

Operasyon güvenliği için her kişi bireysel bir şeklide portaldan geçmektedir, hiç bir özgürlük harekati üyesi başka bir üyenin replikasını tanıyamaz veya bilemez, bunun sebebi yakalanma ve güvenlik durumlarından kaynaklıdır.

Özet : Replikalar sizin yarattığınız bedenlerdir, fiziksel özelliklerini siz belirlersiniz 2080 yılında, gerçek bilinciniz neural bağlantı ile bu replika ile bağdaştırılır ve o olursunuz, replikanız ile bağlantı tamamen koparsa kendi benliğinize geri dönersiniz, oyuna her bağlandığınızda replikanız ile bağlantı kuruyorsunuz ve onu yönetiyorsunuz.
Netrunner’lar oyun içi adminlerdir, rol hatası ve kural hatası işlediğinizde sizi yakalayıp işlem yapan kişilerdir kısacası, rol hatası demek replika’nın evrene uyumsuz davranması demektir, kısacası zaman döngüsünde belirsiz davranışlarda bulunursanız yakalanabilirsiz.

3 Beğeni

Lore’a sonradan eklenince ben kafamda çok farklı teoriler kurdum. Aydınlandım şu an aydınlanmasına ama herkesin amacı buysa o halde bazı kişilerin yaptığı roller ile çok çakışıyor olay. Tabii ki mantıken davranışları kimliklerini gizlemek için kullandıkları bir cover olabilir ama bence bu replika olayı bir şekilde sayılı olup role yedirilebilir, bilemedim. Drone olayları benzeri gibi gizemli bir olay haline gelebilir. Bazen birden tak diye replika ile günümüze yolculuk etmiş birisi bir kalkınış başlatmaya çalışıp bir anda ortadan kaybolabilir, bu şekilde oyunculara da araştırıp, izini sürecebilecekleri bir konu verilmiş olur.

3 Beğeni

Biz direk 4.perdeyi kırmak istiyoruz, siz bilgisayar başında oynarken kendi benliğinizin farkında olarak bir karakteri canlandırıyorsunuz, replikalar da aynı şekilde aslında, bunları bir kalıba oturttuk.

Lore tam anlamıyla bitmiş sayılmaz, üstüne eklemeler yaparak gidiyoruz.

3 Beğeni

Rol kalitesi olarak düşününce evet rolu yapıcak kişiler için inanılmaz bir durum ve hikaye fikri ortaya koyuyor fakat herkesin replika kullandığını düşünmek biraz havasını düşürüyor gibi hissettim. bir konu daha var ki her karakterin üst amacı olduğu söylenemez ve birçok kişi de üst amaçlardan daha çok karakteri oynamak için sunucuda bulunuyor. (evren içerisinde karakteri oynamak(OB). Replikalar için bir ayrı bir başvuru yada gözetim süreci de açılabilir mi? veya bir ayrım gelmesi iyi olmaz mı?

  • olarak cevap geldi ama keşke şöyle işleseymiş.
    Gelecekteki bizler bir şekilde ( özgürlük harekatı üyesi değiliz hepimiz ) replika buluyoruz (hepimiz replika bulmuyoruz tabiki) replikaya girdiğimizde hafızamız replika içerisinde 0 dan yazılıp öldüğümüzde geri yükleniyor. ( zaman tabiki daha farklı yaşanıyor sonuçta geçmişi oynuyoruz ).

Sunucu oyuncu sayısı olarak her portal için maksimum 128 iia 256 kişiyi hedeflemekteyiz, NPC’ler bu evrende yaşayan normal insanlardır, normal amacı ve gündelik hayatı olan insanlar onlardır, milyonlarca insan içerisinde bu 128 kişilik oyuncu kadrosu replikalardan oluşmaktadır, replikaların gidip western industries’i yok etme amacı direkt olarak yoktur, tarih akışında normal yer edinmeye ve şirketin aksine işler yapmaya çalışırlar, veya normal bir hayat da yaşayabilirsiniz, oyuna girdikten sonra bununla alakalı bir cutscene ile karşılacaksınız.

Replika = Oyun içerisindeki karakteriniz
Siz = 2081 yılında yaşayan siz
Neural Connection = Oyuna girip karakterinize bağlanmak.

3 Beğeni

Burada Western Industries’e karşı bir ayaklanma olarak geçmişe insanlar gidiyor, seyehat amaçlı değil, eğer seyehat amaçlı olsaydı Western’nin kirli geçmişini nasıl insanlar kabul edebilirdi ? böyle bir şey imkansız, replika yolda bulunacak bir şey değildir bu arada :smiley: sentetik bedenler ile bir portaldan geçmeniz gerekiyor, bu büyük bir operasyon maliyeti ve o güne göre büyük teknolojik bir şeydir, herkesin evinde olan bir teknoloji değilir.

3 Beğeni

Rolde eğer birisi ben “Western Industries bitireceğim”, ben özgürlük harekatındanım derse bu kişi direk olarak yasaklanır, ne yazık ki yanlış anlamışsınız olayları, burada bir silent chasing olayı söz konusudur.

O evrene gidip elinize fırsat geçerse Western Industries’in alehine davranışlarda bulunuyorsunuz, bunu yaparken size verilen sahte kimlik ve yaşantılara ( karakter hikayesi ) birebir uymak zorundasınız, bunun dışında çıkarsanız da direk olarak yakalanırsınız bu kadar basit.

1 Beğeni

Silent chasing kısmını anladım,

Karakter hikayelerine olan bakış açısı benim değişiyor.

2 Beğeni

Anladım, replikaların nadirliği kısmında daha farklı bir düşünce ile yaklaşmıştım bireysel fikrimde. tşkrler

2 Beğeni